Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

Η NASA προσκαλεί μαθητές και εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην αποστολή Artemis I

Καθώς μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στις τάξεις διαδικτυακά η και σε πραγματικό χώρο, η NASA καλωσορίζει την επόμενη γενιά εξερευνητών-τη γενιά Artemis- έτσι ώστε να πληροφορηθούν και να μάθουν περισσότερα σχετικά με την αποστολή εκείνη η οποία θα ανοίξει το δρόμο για την προσσελήνωση της πρώτης γυναίκας και του πρώτου έγχρωμου ανθρώπου στη Σελήνη.

Εικόνα: NASA

Το πρόγραμμα Artemis της NASA θα γίνει πολύ δημοφιλές φέτος στο νέο σχολικό έτος με την μη επανδρωμένη αποστολή Artemis I, την πρώτη ολοκληρωμένη εκτόξευση του μεγα-πύραυλου (mega-rocket) Space Launch System (SLS) της NASΑ για την αποστολή του διαστημοπλοίου Orion γύρω από τη Σελήνη και πίσω στη Γη ενόψει μελλοντικών πτήσεων με αστροναύτες


Το επίσημο λογότυπο της αποστολής. Εικόνα : ΝΑΣΑ

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν τον ενθουσιασμό της αποστολής Artemis στην τάξη χρησιμοποιώντας τους οδηγούς για εκπαιδευτικούς οι οποίοι συμφωνούν με τα πρότυπα της NASA. Ο εκπαιδευτικός οδηγός "Landing Humans on the Moon" προσφέρει τέσσερις δραστηριότητες για να βοηθήσει τους μαθητές του γυμνασίου να μάθουν για τη Σελήνη και να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ενός συστήματος προσεδάφισης ανθρώπου πάνω στη σεληνιακή επιφάνεια.

Καλλιτεχνική απεικόνιση του Gateway. Κατασκευασμένο από εμπορικούς και διεθνείς εταίρους, το Gateway είναι κρίσιμο για τη μακροπρόθεσμη σεληνιακή εξερεύνηση και θα χρησιμεύσει ως πρότυπο για μελλοντικές αποστολές στον Άρη. Εικόνα: NASA


Άλλοι οδηγοί εκπαιδευτικών επικεντρώνονται σε βασικές έννοιες των αποστολών Artemis, όπως μεταφορά πληρωμάτων με το διαστημικό σκάφος Orion, πρόωση με SLS, και κατοίκηση στο Gateway, ένα διαστημικό σταθμό ο οποίος θα περιστρέφεται γύρω από τη Σελήνη. Τρεις νέοι οδηγοί εκπαιδευτικών με επίκεντρο τους κινδύνους βαθέος διαστήματος για αστροναύτες του προγράμματος Artemis (Artemis-focused educator guides – Hazards to Deep Space Astronauts Hazards), Επικοινωνίες βαθέος διαστήματος (Deep Space Communications) και το Artemis Camp Guide, θα δημοσιευτούν αυτό το φθινόπωρο.

Ο πύραυλος Space Launch System και το διαστημόπλοιο Orion έχουν σχεδιαστεί για να στέλνουν ανθρώπους στο βάθος του διαστήματος ως τη ραχοκοκαλιά της Αμερικανικού ερευνητικού προγράμματος "Σελήνης προς Άρη". Εικόνα: NASA


Η NASA θα διαθέσει ένα εβδομαδιαίο τεύχος πόρων για να προσελκύσει μαθητές για τέσσερις εβδομάδες, πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα Artemis I μέσω splashdown (προσσελήνωση) με το Artemis I Learning Pathway. Εκπαιδευτικοί και οικογένειες μπορούν να εγγραφούν στις 26 Οκτωβρίου για το καλύτερο περιεχόμενο STEM στο Artemis I για να λάβουν δεδομένα και οδηγίες απευθείας στα εισερχόμενά της ηλεκτρονικής τους αλληλογραφίας.

Οι μαθητές λυκείου, πανεπιστημίων και κολλεγίων θα πρέπει να ελέγξουν τις προκλήσεις Artemis Student Challenge της NASA, τις προκλήσεις μηχανικής και του τεχνολογικού σχεδιασμού, εστιάζοντας σε θέματα και τεχνολογίες που εμπλέκονται στις ανθρώπινες διαστημικές πτήσεις:


Ο διαγωνισμός First Nations Launch προσφέρει σε Φυλετικά κολέγια (Tribal College) και Πανεπιστήμια, καθώς και σε φοιτητές του τμήματος American Indian Science and Engineering Society, την ευκαιρία να επιδείξουν μηχανικές και σχεδιαστικές δεξιότητες μέσω άμεσης εφαρμογής στη πυραυλική επιστήμη υψηλής ισχύος (high-powered rocketry). Παρακολουθήστε την φετινή ευκαιριακή ανακοίνωση την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου.

. Το Lunabotics είναι μια ετήσια πρόκληση μηχανικής η οποία βρίσκεται στη διαδικασία ενημέρωσης, και σχετίζεται με διαγωνισμό για κατασκευές στη Σελήνη. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην εκπαίδευση φοιτητών πανεπιστημίου σε μεθόδους μηχανικής συστημάτων καθώς σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, προγραμματίζουν και λειτουργούν σεληνιακές τεχνολογίες. Η πρόκληση για το 2022 βρίσκεται σε εξέλιξη και οι κανόνες και οι σχετικές κατευθύνσεις για το Lunabotics του 2022 θα κυκλοφορήσουν την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου.

. Το πρόγραμμα της NASA Minority University Research and Education Project (MUREP) Innovative New Designs for Space (MINDS) είναι μια πολυετής δραστηριότητα προπτυχιακού επιπέδου στην οποία οι δεξιότητες, η δημιουργικότητα και η καινοτομία των φοιτητών δοκιμάζονται καθώς σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τεχνολογίες που απαιτούνται για την αποστολή Artemis της NASA. Όλα τα ιδρύματα που εξυπηρετούν μειονότητες (minority-serving institutions ή MSI)* δικαιούνται να έχουν μια ομάδα φοιτητών με επικεφαλής τη σχολή τους. Οι αιτήσεις ανοίγουν στις 8 Σεπτεμβρίου.

Το Human Exploration Rover Challenge (HERC) ενθαρρύνει ομάδες λυκείων και πανεπιστημίων να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να δοκιμάσουν ανυψωτικά μηχανήματα που μπορούν να διασχίσουν δύσβατα εδάφη μεταφέροντας εργαλεία για την ολοκλήρωση διαφόρων αποστολών. Το εγχειρίδιο HERC 2022 είναι διαθέσιμο τώρα. Η εγγραφή στις ΗΠΑ ανοίγει και οι προτάσεις διεθνών ομάδων αναμένεται την Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου.

. Το Student Launch προσκαλεί ομάδες μαθητών γυμνάσιων, λυκείων και πανεπιστημίων να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν πυραύλους υψηλής ισχύος που περιέχουν επιστημονικό ή μηχανικό ωφέλιμο φορτίο. Οι ενδιαφερόμενες ομάδες μπορούν να δουν το Εγχειρίδιο Φοιτητικής Εκκίνησης (Student Launch Handbook) 2021-2022 και να ζητήσουν προτάσεις, οι οποίες αναμένονται τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου.

Το Breakthrough, Innovative and Game-changing (BIG) Idea Challenge παρέχει στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές την ευκαιρία να σχεδιάσουν ένα ευρύ φάσμα εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης ρομποτικών οχημάτων εδάφους (rover) για να ενισχύσουν ή να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά συστήματα κινητικότητας με τροχούς που μπορούν να διευρύνουν την πρόσβασή μας σε ακραία εδάφη στη Σελήνη και αργότερα, στον Άρη. Οι πλήρεις λεπτομέρειες του διαγωνισμού είναι διαθέσιμες τώρα. Οι ανακοινώσεις προθέσεων πρέπει να παραδοθούν την Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου και οι προτάσεις πρέπει να καταβληθούν στις 18 Ιανουαρίου 2022.


. Το Spacesuit User Interface Technologies for Student (SUITS) είναι μια πρόσκληση σχεδιασμού που εμπλέκει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές φοιτητικές ομάδες για να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν παλέτες πληροφοριών για διαστημικές στολές σε περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας - τεχνολογίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικούς διαστημικούς περίπατους στη Σελήνη και τον Άρη. Η πλατφόρμα αιτήσεων για προτάσεις άνοιξε στις 30 Αυγούστου. Οι επιστολές προθέσεων πρέπει να αποσταλούν την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου.

. Το πρόγραμμα Micro-g Neutral Buoyancy Experiment Design Teams (Micro-g-NeXT) προσκαλεί ομάδες προπτυχιακών φοιτητών να σχεδιάσουν, να δημιουργήσουν και να δοκιμάσουν ένα εργαλείο ή συσκευή η οποία θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μια αυθεντική, και άμεση πρόκληση εξερεύνησης του διαστήματος. Οι δοκιμές διεξάγονται σε προσομοιωμένη μικροβαρύτητα στο Εργαστήριο Ουδέτερης πλευστότητας (Neutral Buoyancy Laboratory) στο διαστημικό κέντρο  Johnson της NASA  (NASA Johnson Space Center) στο Χιούστον. Η πρόσκληση για το 2022 είναι πλέον ανοιχτή με επιστολές προθέσεων έως τις 12 Οκτωβρίου και προτάσεις έως τις 28 Οκτωβρίου.

Το πρόγραμμα NASA's Teams Engaging Affiliated Museums and Informal Institutions (TEAM II) υποστηρίζει αρκετούς άτυπους εκπαιδευτικούς οργανισμούς με περιεχόμενο σεληνιακής εξερεύνησης της αποστολής Artemis για να προωθήσει τη μάθηση STEM και να εμπνεύσει την επόμενη γενιά εξερευνητών, συμπεριλαμβανομένων πληθυσμών που ιστορικά υποεκπροσωπούνται σε επαγγέλματα STEM.

Η NASA επίσης ενώνει τις δυνάμεις της και με άλλους οργανισμούς και εταιρείες με σκοπό τη συνεργασία πάνω σε εκπαιδευτικές πηγές πριν από την εκτόξευση του Artemis I. Οι συνεργασίες αυτές περιλαμβάνουν τις εταιρείες Girl Scouts of America, LEGO Education, Noggin, Discovery Education, Frito-Lay, Tynker, Microsoft, Peanuts Worldwide και άλλα.

Για να μάθετε πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στην αποστολή Artemis, επισκεφθείτε το παρακάτω σύνδεσμο:



Ακολουθήστε τη NASA STEM στο Twitter, Facebook, YouTube, και Pinterest.


----------------*-------------------

*Στο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης των Ηνωμένων Πολιτειών, το ίδρυμα που εξυπηρετεί τη μειονότητα είναι ένας περιγραφικός όρος για πανεπιστήμια και κολέγια που εγγράφουν σημαντικό ποσοστό μαθητών από ομάδες μειονοτήτων

----------------*-------------------


Πηγή: nasa.gov